شاخص آلودگی هوا در این منطقه قهوه‌ای شد

شاخص لحظه‌ای کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز (دوشنبه) به‌دلیل افزایش گرد و غبار در شرایط خطرناک قرار گرفت.
شاخص آلودگی هوا در این منطقه قهوه‌ای شد
کد خبر : ۶۸۲۴۵

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اصفهان منتهی به ساعت ۹ صبح با عدد ۳۴۹ (AQI) به رنگ قهوه‌ای و خطرناک درآمد که در این شرایط به شهروندان توصیه می‌شود از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند.


شاخص لحظه‌ای کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز (دوشنبه) به‌دلیل افزایش گرد و غبار در شرایط خطرناک قرار گرفت.

ایستگاه‌های ۲۵ آبان، پارک زمزم، خرازی، زینبیه، کردآباد و ولدان در کلانشهر اصفهان با شاخص بالای ۳۰۰ (AQI) وضعیت خطرناک را نشان می‌دهند و ایستگاه‌های فرشادی، انقلاب، رهنان، فیض و کاوه با قرارگیری بین شاخص ۲۰۱ تا ۳۰۰ در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارند.

همچنین ایستگاه‌های دانشگاه صنعتی، سپاهان‌شهر و میرزاطاهر با شاخص بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ شرایط ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهند.

 

شاخص کیفی هوا در کاشان در شرایط خطرناک و در سگزی و شاهین‌شهر بیانگر شرایط بسیار ناسالم است.

همچنین نجف آباد و مبارکه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند و ایستگاه شاخص کیفی هوا در زرین شهر شرایط قابل قبول را نشان می‌دهد.

 

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی اصفهان در روز‌های گذشته به‌دلیل تداوم وزش باد به‌همراه گرد و خاک، تشدید آلودگی هوا را پیش‌بینی و درباره آن هشدار سطح زرد صادر کرد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با توجه به هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا تا دوشنبه، توصیه‌هایی را به‌منظور کاهش اثر ناشی از آلاینده‌های هوا بر سلامت جامعه، ارائه کرد.

بر این اساس به مردم توصیه شده است از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

همچنین بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم در فضای باز فعالیت نکرده و در صورت تشدید علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

اصفهان در سال‌های اخیر با چالش کم‌آبی، خیزش گرد و خاک و خشک شدن زاینده‌رود و تالاب گاوخونی مواجه است و در آغاز فصل تابستان در اثر وزش باد که کانون‌های فرسایش بادی را فعال می‌کند با افزایش آلودگی هوا مواجه است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ (AQI) خطرناک است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر